Prima tipy a podpora predaja
Popri spoľahlivej a kvalitnej distribúcii zmrzlín Vám preto ponúkame reklamné materiály a praxou preverené tipy, ako si jednoducho zvýšiť zisk z predaja zmrzlín.
Ako upútať pozornosť a prilákať zákazníka
Zákazník musí už z diaľky jasne vidieť, že práve tu sa predáva zmrzlina Prima alebo La Panna. K tomu slúžia slnečníky, stojany alebo vlajočky.
Výrazne označené miesto podporia aj celoplošné reklamné kampane. Televízna reklama vysielaná na 13 staniciach uvidí takmer každý – 4,6 milióna divákov a to v priemere 25x, mamičky dokonca 27x. Ďalšie reklamy budú cielené na zákazníkov na internete a iných médiách.
Ako nestratiť zákazníka
Kvalitný mraziaci box alebo zmrzlinový výdajník musí byť hneď pri vstupe dobre viditeľný. V praxi sa ukázalo, že plný mraziaci box s dostatočným výberom zvyšuje záujem zákazníkov a tak predáva dvakrát až trikrát viac zmrzliny ako poloprázdny mraziaci box. Najpredávanejších zmrzlín je preto vhodné dávať do boxu dvojnásobné množstvo. Naviac vďaka naplneniu spotrebováva menej elektrickej energie a tým šetrí peniaze. Dôležitá je taktiež správna údržba.
K mraziacemu boxu patrí aktuálne menu Prima s vyplnenými cenami, aby sa zákazník lepšie orientoval a ľahšie nakupoval. Dvojnásobne to platí u detí, ktoré sa môžu hanbiť spýtať a radšej odídu na prázdno. Zákazníkom pri výdajníku kopčkovej zmrzliny zasa uľahčia výber z príchutí cenovky s označením zmrzlín.
Tipy na správnu údržbu mraziaceho boxu alebo zmrzlinového výdajníka
- Dvierka nechávajte zatvorené. Neotvárajte ich zbytočne.
- Pravidelne kontrolujte teplotu. Udržíte zmrzlinu v najvyššej možnej kvalite.
- Neblokujte chladenie! Neukladajte žiadne predmety pred ani za ventilačný systém.
- Mraziaci box alebo výdajník pravidelne čistite a odmrazujte.
Atraktívny vzhľad zmrzliny predáva
Rovnako dôležitý ako dostatočný výber príchutí je vzhľad samotných zmrzlín. Príťažlivý vzhľad dokáže presvedčiť zákazníka vo veľa prípadoch viac, ako výber príchutí či nízka cena. Prima zmrzliny sú už ozdobené z výroby, avšak ich vzhľad môžete ešte viac zatraktívniť priamo vo Vašej prevádzke. Zdobiť sa môžu cukrárskymi doplnkami, čerstvým ovocím, toppingom alebo orieškami.
Tipy:
- Ideálne je ponúkať 6 až 8 príchutí kopčekových zmrzlín. Orientáciu zákazníkom zjednoduší, ak zmrzliny podobnej farby nie sú umiestnené vedľa seba.
- Teplota v jednotlivých častiach mraziaceho boxu ovplyvňuje ľahšie porciovanie zmrzlín. Preto sa zmrzliny s vyššou hustotou (napr. vlašský orech, vanilková alebo čokoládová) uskladňujú pri okraji výdajníka, kde je najchladnejšie. Zmrzliny s vyšším obsahom vody (ovocné príchute a sorbety) patria doprostred výdajníka. Ideálna teplota pre servírovanie zmrzliny je - 12 °C.
- Po otvorení balenia zmrzlinu označte dátumom otvorenia. Doba trvanlivosti je od tohto dátumu 14 dní.
- Ideálna teplota na servírovanie zmrzliny je -12°C.
- Zmrzliny porciujte postupne od kraja až na dno. Tým udržíte dlhšiu dobu pekný vzhľad.
- Porciovač zmrzliny umývajte v slabom roztoku kyseliny citrónovej. Po očistení porciovača z neho oklepte vodu. Zabránite tým tvorbe ľadových kryštálikov v zmrzline.